Опис досвіду



   

   Сьогодні англійська мова стала мовою глобального спілкування:
 вона необхідна для ведення бізнесу, навчання, спілкування з друзями та під час подорожей.
  Мета вчителя іноземної мови навчити учнів використовувати набуті знання, вміння та навички у повсякденному житті. 

                                     
 Але вільне спілкування потребує мотивації.

    Саме тому мета моєї педагогічної діяльності - це пошук шляхів підвищення мотивації у здійсненні комунікативного методу навчання англійської мови на сучасному етапі. Пропрацювавши над методичною проблемою «Формування мотивації на уроках англійської мови як головної умови набуття комунікативної компетенції» я можу поділитися кількома ідеями як досягти цієї мети.
 Перший, і на мій погляд, досить вагомий фактор це учитель – цікава особистість. Часто учні схильні думати що вчитель залишається вчителем навіть поза школою. Вони не розуміють які ми у повсякденному житті. А якщо ми розкриваємось перед учнями як особистість зі своїми інтересами, захопленнями, переживаннями то й інтерес до предмета та до уроків з’являється як наслідок.
  Наступний пункт – це заохочення , похвала та підбадьорення. Навіть якщо дитина досягла незначного успіху я підбадьорюю та виражаю свою схвалення. Найперший спосіб демотивувати учнів – це виразити негативне а ще гірше, нейтральне ставлення до їх успіху.
 Ще один спосіб підтримувати інтерес учнів – це залучати їх до активної участі на уроці. і фізичної і розумової.


    Рух є важливим компонентом мотивації. Діти люблять рух. Сучасна методика закликає вчителів до використання рухливих видів діяльності. Учні повинні за урок 1-2 рази піднятися із свого робочого місця. Для цього використовую різні вправи для групування ,рухливі ігри, фізкульт. хвилинки.
   Використання принципу «брудні руки». Не в буквальному сенсі, а чим більш вправ-саморобок ми використовуємо тим цікавіше учням. При вивченні нових слів більш ефективним є використання справжніх предметів чи муляжів. Складаючи речення використовуємо конструктор зі словами.
  І звичайно ж учні люблять різноманіття. Тому доречно змінювати типи вправ , членів робочих груп та пар. Навіть перестановка парт у класі створює почуття новизни.
   На своїх уроках намагаюсь використовувати навчальні матеріали, які відповідають інтересам сучасних школярів. Протягом останніх десяти років активно використовую комп'ютерні та мультимедійні технології.



 Я самостійно створюю презентації та розробляю уроки в програмних забезпеченнях Notebook 10,11 та PowerPoint. Застосування комп'ютера та Інтернету на уроках іноземної мови є одним із засобів підвищення інтересу до навчання. Адже, це – сучасно, це відповідає інтересам учнів і одночасно є засобом наочності, навчання та контролю. Комп'ютерні технології відкривають неймовірні можливості як перед учителем, так і перед учнями: ми створюємо навчальні презентації, електронні схеми та таблиці (додаток 6), виконуємо тести, переглядаємо навчальні та художні фільми, граємо on-line, знаходимо необхідну інформацію для захисту проекту чи презентації. І, що важливо, форма роботи може бути різна ( самостійна, парна, групова ), що дає можливість учням з різним рівнем знань проявити себе.
  Мотивацію в учнів можна підвищити шляхом застосування методів особистісно-орієнтованого навчання, приділяючи увагу індивідуальним здібностям дітей.


Тому до тих методів, які вже були напрацьовані: використання ілюстрацій, додаткових джерел інформації ( газети, журнали, методичні посібники, автентичні підручники), дидактичних карток, аудіо записів я додаю елементи новизни ( спочатку я додала два відео курси для молодшої, середньої і старшої ланок, навчальні та декілька художніх відеофільмів, а також сучасні тексти і діалоги). До того ж урізноманітнила форми проведення уроків засобами тематичних ігор, співу, командної гри, творчих завдань, роботи в парах та групах.



  Першочерговою умовою формування комунікативної компетенції і підвищення інтересу до предмету є формування комунікативної мотивації. На основі взаємодії учнів з дійсністю (реальністю) з'являється комунікативна мотивація, тобто потреба у спілкуванні. Цього я намагаюсь досягти протягом 2-3 хвилин на початку уроку, використовуючи "warming up activities" (вправи для введення у мовленнєве середовище), що створює позитивну творчу атмосферу протягом усього заняття.